- El projecte consisteix en fer activitats diverses compartides, algunes d’elles a través de dinàmiques dirigides pels joves com a pràctica
Més d’una vintena d’alumnes de primer i segon curs del cicle formatiu de Tècnic d’Atenció a les persones en situació de dependència de l’Institut Mollerussa i una trentena d’usuaris del Casal Municipal per a la Gent Gran repeteixen aquest curs escolar per segon any el projecte de col·laboració que té per objectiu de fomentar la convivència intergeneracional i fer un aprenentatge a través dels coneixements i les experiències amb la realització d’activitats diverses compartides. El programa de treball, que ha començat aquest mes, vol també ajudar als joves estudiants en la seva formació professional ja que els permet aplicar la teoria rebuda a l’institut a la pràctica.
Entre les activitats programades hi ha des de tallers de costura que imparteixen els usuaris del Casal per a la Gent Gran als més joves a activitats artístiques i creatives amb dinàmiques pensades pels estudiants i adreçades als més grans, com la que es va dur la setmana passada. Les activitats es duen a terme tant al Casal com també a l’institut, per així donar a conèixer a tots els participants en l’experiència els dos àmbits de treball. Així mateix també està prevista com a novetat una sortida de convivència a l’abril a Verdú per visitar l’obrador i el forn de llenya i on es participarà en un taller per treballar el fang.
El programa Coneixent-nos grans i petits incorpora nous tallers
D’altra banda, aquest mes de febrer també s’ha reprès el programa Coneixent-nos grans i petits, que es va iniciar al 2014 i que està reconegut en el catàleg de Bones Pràctiques dels Governs Locals, impulsat per la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals. El programa, promogut pel Casal de la Gent Gran al en col·laboració amb els centres escolars de la ciutat i l’Espai Jove Intercultural per tal de potenciar la interrelació entre les persones grans i els infants i els joves a través de diferents activitats en comú que es fan en horari lectiu, incorpora enguany també el Centre d’Educació Especial Siloé.
Entre la programació prevista de tallers, enguany les novetats són un taller de música amb nocions bàsiques de saxo així com també un taller de comunicació gràfica. La resta d’activitats, renovades i algunes modificades inclouen un taller d’història, un altre de ganxet o el treball al voltant d’un conte, entre altres. També es durà a terme, tal i com ja es va fer l’any passat, una trobada de bitlles amb participació de tots els centres escolars.