Una seixantena de propietaris obtenen una rebaixa del 50% en l’IBI al tenir un pis cedit per a lloguer social

L’alcalde i la regidora d’Habitatge han fet una crida per poder incrementar el parc d’habitatges de lloguer
  • Aquesta mesura s’afegeix a l’estudi encarregat per comptabilitzar els pisos buits amb l’objectiu d’incrementar el parc d’habitatges a la ciutat

 

L’Ajuntament de Mollerussa ha aplicat enguany una rebaixa del 50% de l’IBI a cinquanta-vuit propietaris que tenen cedit un immoble a la Borsa d’Habitatge per al lloguer social. D’aquesta manera, fa efectiu un acord del Ple del passat 3 de novembre que té per objectiu incrementar el parc d’habitatge social a la ciutat amb l’estímul d’avantatges fiscals per així donar sortida a la demanda actual. La mesura contempla també que la bonificació es vagi incrementant en funció de la permanència dels habitatges en aquesta borsa, gestionada pel consistori amb conveni amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Així, mentre que el primer any és del 50%; el segon, serà del 60%; el tercer, del 70%; el quart, del 80%; i el cinquè i els posteriors del 95%.

 

Ho han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa i la regidora d’Acció Social i Comunitària i Habitatge, Anna Carné, els quals han indicat que donar solucions a la problemàtica de l’habitatge és una de les prioritats actuals. En aquest sentit, han explicat al pressupost del 2025 es contemplarà una partida per a poder adquirir pisos per tanteig i retracte i també que s’ha encarregat un estudi per quantificar els pisos buits que hi ha al municipi amb l’objectiu de poder contactar amb els propietàries perquè els cedeixin a la borsa.

 

També han recordat que, a banda de la bonificació de l’IBI, els propietaris que cedeixen immobles a la borsa també tenen altres contraprestacions com la possibilitat d’obtenir assegurances gratuïtes multirisc i defensa jurídica per part de la Generalitat en cas d’haver-hi qualsevol desavinença amb els llogaters. Així mateix, des dels serveis d’Habitatge del consistori es fa un seguiment de la relació contractual durant la durada del contracte amb visites periòdiques als habitatges. En aquest sentit, també han apuntat que el fet que pròximament s’habilitin les antigues oficines de la Caixa com a seu d’Acció Social i Habitatge millorarà l’atenció a la ciutadania.

 

Gestionades 435 sol·licituds d’ajudes al lloguer per enguany

 

La regidora d’Habitatge ha explicat també que s’està en fase d’aportació de documentació addicional per part de les persones que han sol·licitat enguany un ajut per poder pagar l’habitatge amb l’objectiu que es resolguin favorablement. En aquest sentit, ha indicat que enguany s’han gestionat un total de 435 sol·licituds d’ajudes, de les quals  32 són per a majors de 65 anys, 127 per a joves menors de 34 i 276 per a  persones d’entre 35 i 64 anys.

Així mateix, també ha donat a conèixer dades relatives a l’activitat de la Borsa d’Habitatge durant l’any passat en el qual es van realitzar 2.820 atencions a la ciutadania. També es van signar 3 contractes nous de lloguer i es va fer el seguiment de 60 habitatges amb contractes vigents.

 

Altres actuacions que es van impulsar van ser la nova convocatòria per al programa Compartir és viure per poder cobrir dues de les places vacants i la convocatòria de la sessió de seguiment de la taula d’habitatge que es va promoure el 2022 com una eina per treballar solucions.

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca