- Una seixantena d’alumnes de 6 centres de Formació Professional de la demarcació ha participat en la iniciativa que s’ha fet al Teatre L’Amistat
Com integrar el nou el espai públic a l’àmbit educatiu? Aquest ha estat el repte proposat per l’Ajuntament de Mollerussa de la mà de l’alcalde de la ciutat, Marc Solsona, als 60 alumnes de sis centres de Formació Professional de la demarcació de Lleida que han participat al II Campament d’Innovació i Emprenedoria. I la proposta guanyadora ha estat la titulada Fent plaça, que proposa un seguit d’accions per vitalitzar i integrar el centre urbà amb la participació de la ciutadania de totes les edats i de tots els interessos així com també el teixit associatiu i comercial de la ciutat. Els participants han treballat a la Sala Polivalent de L’Amistat tot i que també han fet una visita per conèixer in situ l’àmbit sobre el qual havien de treballar.
La creativitat, els canals de promoció, la resposta a una necessitat real, la viabilitat econòmica i tècnica i la incorporació d’elements de responsabilitat social han estat alguns dels criteris que han valorat el jurat per tal de donar el veredicte final, que ha deixat en segon lloc el projecte de Les convergents i en tercer el Molleactiva’t. El jurat ha estat format per l’empresari Josep Maria Pujol, de Prefabricats Pujol; Narcís Romà, director de l’empresa Xtratègics; l’arquitecta tècnica, Esther Gatnau, la regidora d’Ensenyament, Mònica Segués i la directora del Centre de Recursos del Pla d’Urgell, Cèlia Torres. Els premis estan patrocinats per l’Ajuntament de Mollerussa, BonÀrea, Agrupa, Transports Argelich, Euroreclams i Oficentre.
La iniciativa va començar el curs passat a la ciutat de Lleida amb 5 centres que formen part de la Xarxa d’Emprenedoria del Departament d’Educació i enguany l’Institut Mollerussa se suma als altres que ja hi van participar i que són La Salle Mollerussa, Ilerna, Institut Torrevicens, La Caparella i l’Escola del Treball.
Per tal de resoldre el repte proposat, els alumnes, tots ells de cicles formatius de Grau Superior, s’han organitzat per grups de sis alumnes, un de cada centre educatiu en els quals han cursat l’assignatura Empresa i Iniciativa Emprenedora que els ha donat les eines per afrontar la proposta.