Un estudi diu que l’alumnat que segueix el programa Municipi Lector té millors competències en llengües

Un estudi fet pel Consell de Lectura de Mollerussa, format per la comunitat educativa, la biblioteca, l’Ajuntament, el Centre de Recursos Pedagògics i el Clijcat, afirma que l’alumnat que ha seguit el programa Municipi Lector de motivació de la lectura durant els darrers 4 cursos ha incrementat en major mesura les seves competències en llengües (català, castellà i anglès) en comparació amb l’alumnat d’altres poblacions de complexitat similar i respecte al conjunt de Catalunya. Així ho ha explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, al donar el tret de sortida del programa pel curs actual amb el repartiment de les motxilles viatgeres a l’escola Mestre Ignasi Peraire, acompanyat de la regidora d’Ensenyament, Rosalía Carnicé. Aquesta és la conclusió a la qual s’ha arribat amb dades facilitades per Ensenyament obtingudes del seguiment de l’evolució dels alumnes de la població, 126 escolars de 3 centres participants, en les proves que periòdicament es passen als nens i nenes de 6è i comparar-los amb la resta d’alumnes d’altres poblacions de la comarca així com de la resta de Catalunya.
Així, l’estudi, que analitza dades des de finals del 2008 i fins al curs 2012-2013, posa de manifest que si bé al conjunt de Catalunya el creixement en competències en llengua catalana s’ha incrementat un 4,4% als centres que segueixen el programa de Municipi Lector (Almenar, El Bruc, Mollerussa, Lliçà de Vall i Súria) ho ha fet en un 7%, segons ha explicat Diana Solé, directora de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila. Pel que fa al castella i a l’anglès, l’increment ha estat del 4,9% i del 8,4%, respectivament, en comparació amb 3,8% i el 6,3% del conjunt de Catalunya. Aquestes dades, segons Solsona, avalen l’aposta feta per l’Ajuntament per aquest programa de foment de la lectura, un àmbit en el qual Mollerussa destaca a través de diferents activitats vinculades.
Pel que fa a l’anàlisi qualitativa, s’ha arribat a la conclusió que les activitats del programa que millor acollida tenen són el Saló del Llibre Infantil i Juvenil, la visita d’autors i il•lustradors als centres escolars, les visites guiades a la biblioteca o les motxilles viatgeres que es reparteixen cada principi de curs entre els escolars d’Educació Infantil i el primer cicle de Primària amb una mostra de llibres de diferents gèneres. Precisament avui s’ha donat el tret de sortida al lliurament d’aquestes motxilles entre els escolars de tots els centres de Mollerussa que participen en el programa, entre els quals hi ha l’escola Mestre Ignasi Peraire, on l’AMPA ha renovat les 10 motxilles que es lliuren als escolars.
Pel que fa a l’avaluació quantitativa del programa, segons Solsona, l’estudi es basa en dades significatives com és l’increment de les visites infantils a la biblioteca que s’han arribar a doblar en el aquest període ja que si bé el darrer trimestre del 2008 van ser 8.298 al primer trimestre d’enguany, per exemple, van arribar a 16.402. En aquest sentit, una altra dada a destacar és l’augment del percentatge del préstec. Així, el primer trimestre del 2008 el préstec infantil suposava un 28% del total mentre que el primer trimestre d’enguany s’ha situat en un 47%.

 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca