- Compta amb 80 inscrits de 17 països diferents en les cinc categories que es disputen, dels quals 5 competeixen per l’Escuderia Mollerussa
- L’alcalde reivindica més ajuts institucionals pel caràcter singular de la prova que ha de servir per posicionar Lleida i el territori català
Mollerussa acull aquest cap de setmana, del 8 al 10 d’octubre, una prova del Campionat d’Europa d’Autocròs després de més de 20 anys que cap localitat espanyola n’hagi acollit cap i més de 30 que ho hagi fet un municipi català com va ser Sils (Girona) el 1998. Així ho han destacat aquest matí durant la presentació l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, conjuntament amb Toni Castillón, director del comitè organitzador del campionat, i Delfí Lahoz vicepresident de l’Escuderia Mollerussa, els quals han posat en relleu que la prova que es disputarà a Mollerussa i que comptarà amb la participació d’una vuitantena de pilots de màxim nivell procedents de 17 països d’arreu, significa el retorn de l’Estat espanyol al calendari europeu i mundial amb voluntat clara de permanència en pròximes edicions.
Per aquest motiu, l’alcalde de Mollerussa ha remarcat que es tracta d’una prova de referència en l’àmbit mundial per la qual cosa ha reivindicat majors ajuts institucionals, ja que es tracta de “l’únic circuit homologat d’autocròs que hi ha a Catalunya, en el qual ha calgut fer una inversió que s’ha de posar en magnitud respecte al posicionament estratègic com a territori que aporta”.
La de la capital del Pla d’Urgell és la darrera del Campionat d’Europa, la qual arriba amb tots els podis per decidir, segons ha indicat Delfí Lahoz, el qual ha indicat que un gruix dels pilots procedeixen d’Alemanya, Txèquia i França encara que també n’hi ha d’Estònia, Itàlia, Portugal, Països Baixos o Bèlgica, entre altres. Entre els pilots que hi competeixen, cinc ho fan per l’Escuderia Mollerussa, entre ells, la pilot local Ares Lahoz, segons ha concretat Toni Castillón.
El campionat compta amb 5 categories de vehicles monoplaces, dues d’elles de promoció per a joves. És el cas de la Cros Car Academy per a pilots d’entre 13 a 17 anys, on competeixen els millors pilots júniors de cada país, i la Júnior Buggy, per a joves d’entre 12 a 21 anys. Les altres 3 són la 1600, on competiran els millors pilots europeus d’aquesta categoria; la Súper Buggy, amb tres possibles guanyadors, i la X Car Cross, nova categoria que s’està implementant enguany.
El campionat començarà divendres a la tarda amb les verificacions tècniques i administratives al circuit de la Serra mentre que dissabte ja es faran els entrenaments oficials. Diumenge a partir de les 9 del matí tindrà lloc les sèries classificatòries per acabar a partir de les 12.30 hores amb les finals i el posterior lliurament de premis.