El president de Fira de Mollerussa i alcalde de la capital del Pla d’Urgell, Marc Solsona, juntament amb el director de l’ens firal, Poldo Segarra, han presentat aquest matí el calendari de certàmens organitzats des de l’ens firal per a aquest 2016 i que inclouen dues noves convocatòries adreçades al sector dels drones i als esdeveniments.
Així, el darrer cap de setmana de febrer, del 26 al 28, els Pavellons Firals acolliran la I Mollerussa Drone Party, una trobada pionera en l’àmbit estatal i amb la qual s’engegarà el calendari firal d’enguany. El sector dels drones ja van ser presents a la darrera edició de la Mollerussa Lan Party a la tardor, on es va gestar la nova convocatòria. Solsona ha parlat de la voluntat de l’ens firal de potenciar els aspectes tecnològics i ha augurat un bon desenvolupament de la nova cita firal a la qual ja s’han inscrit més de 60 participants. La party comptarà d’una banda, amb un circuit per a la competició de drones de carreres i, d’altra, amb un espai relacionat amb aquesta tecnologia on s’exposaran i es vendran aquests aparells.
La 144 Fira de Sant Josep serà la segona cita al calendari, del 17 al 20 de març, i sobre la qual l’alcalde ha avançat que presentarà entre les seves novetats amb un Concurs de Jardineria Urbana que es localitzarà a l’espai que de forma bianual ocupa el Saló del Tractor i que aquest 2016 no hi serà al certamen agroalimentari.
L’altra gran novetat del calendari de Fira de Mollerussa serà el certamen MOLLERUSSA E-VENTS-, esdeveniment que es va presentar l’any passat però que es va decidir ajornar per tal de donar-li contingut. Aquest matí, la innovadora proposta ha estat presentada totalment desenvolupada com a un projecte ambiciós que proposa un nou concepte de fira, amb un plantejament diferenciat com a festa nocturna i interactiva. MOLLERUSSA E-VENTS- es farà el darrer cap de setmana del mes de novembre i s’emmarcarà dins el Black Friday, divendres negre amb el qual als Estats Units s’inaugura la temporada de compres nadalenques amb importants descomptes, i que comerços de la ciutat van celebrar l’any passat de la mà de l’associació Mollerussa Comercial.
Solsona ha parlat del comerç i els serveis com el “primer sector de Mollerussa” i s’ha mostrat també conscient que a la ciutat hi ha un dèficit pel que fa a l’oferta d’oci nocturn, la qual cosa porta al consistori a plantejar i posar en marxa propostes com aquesta amb un espai d’experiències on es combina l’oci amb la gastronomia i el comerç. L’alcalde ha comparat el nou certamen, que s’obrirà al vespre i fins a les 3 o les 4 de la matinada, amb un “parc temàtic nocturn” per veure la potencialitat de la ciutat.
Presentada avui com a recull de diversos “universos que convergeixen en un mateix espai”, MOLLERUSSA E-VENTS acollirà des de desfilades de moda a camions de Food Truck, oci nocturn, música o demostracions en show-cooking.
El Saló de l’Automòbil, dins la 144 Fira de Sant Josep; l’Autotrac, del 15 al 17 d’abril; l’Expoclàssic, els dies 3 i 4 de setembre; el Concurs de Pintura Ràpida “Ciutat de Mollerussa”, el 25 de setembre; l’Autotardor, del 21 al 23 d’octubre, i la Mollerussa Lan Party, del 10 al 13 de novembre, completen el calendari per a enguany de Fira de Mollerussa.
Sobre l’oferta firal, el president ha afirmat que es tracta d’un calendari “compacte i consolidat”, i s’ha mostrat confiat en què el 2016 sigui un punt d’inflexió per als certàmens de Mollerussa, reafirmant-se que la marca de Fira de Mollerussa continuï com a “referent firal de Catalunya i en alguns casos també de l’Estat espanyol”.
D’altra banda, l’acte ha servit també per fer balanç del 2015, any que s’ha tancat amb 440 expositors a les fires organitzades, les quals han estat visitades per gairebé 180.000 persones i que han registrat un volum de negoci directe, pel que fa a vendes de cotxes a les tres fires dedicades a aquest sector (Fira de Sant Josep, Autotrac i Autotardor), de més de 7,5M€.
En aquest sentit, el director de l’ens firal, Poldo Segarra, ha dit en la seva intervenció que aquestes dades corroboren que els certàmens firals esdevenen “eines útils per a les empreses”. Segarra ha afirmat també que la iniciativa “Lo Vermutet” que l’any passat va passar organitzativament a Fira de Mollerussa es continuarà realitzant enguany i inclús “s’ampliarà en alguna edició més”.
La Sala de ball del complex L’Amistat de la capital del Pla d’Urgell ha acollit aquest matí l’acte de presentació als mitjans de comunicació de Lleida del calendari de Fira de Mollerussa per a aquest any 2016. L’acte ha comptat amb una trentena de representants de mitjans lleidatans de premsa escrita, digital, radiofònica i audiovisual, així com amb diferents membres del consistori i autoritats locals.
Així, han assistit a l’acte, el vicepresident de Fira de Mollerussa i tinent d’alcalde i regidor de finances i atenció ciutadana de l’Ajuntament, Xavier Roure; Josep Simó, coordinador d’Àrees del consistori; Dolors Bargalló, regidora d’urbanisme; Alex Català i Enric de la Serna, president i vicepresident de Mollerussa Comercial, i Josep Anton Gaya, delegat de la Cambra de Comerç i Indústria a Mollerussa. Bargalló, Català i Gaya són també membres del Consell Directiu de l’ens firal.