L’Ajuntament de Mollerussa iniciarà l’any vinent una nova estratègia per potenciar el comerç del centre de la ciutat que forma part del Pla de Barris posant en oferta locals estratègics que, tot i ser susceptibles de tenir un ús comercial, estan buits. Es tracta de contactar amb els seus propietaris per tal que cedeixin l’aparador per poder-lo “vestir” amb informació municipal ja sigui turística, comercial o cultural i així ocupar part dels 800 metres de façana comercial disponible encara que no sigui estrictament amb establiments de venda. Així ho ha explicat aquesta tarda l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona en el transcurs d’una xerrada-cafè amb els comerciants de la ciutat als quals s’ha presentat el resultat d’un estudi encarregat pel consistori per tal d’analitzar el cens dels locals comercials de la ciutat.
L’estudi ha censat un total de 502 locals en la zona d’influència del Pla de Barris, dels quals 336 tenen activitat comercial (un 67%) mentre que 166 (un 33%) no en tenen. D’aquest que estan en desús, un 64% no tenen cap tipus d’informació que desvetlli la intenció dels propietaris, un 31% tenen un cartell per llogar, un 4% el tenen per vendre i l’1 % per fer un traspàs. És per revertir aquesta dada que el consistori posarà en actiu aquesta nova estratègia un cop la Generalitat autoritzi un pla d’ocupació a través del SOC que s’ha demanat per tal de poder comptar amb 10 dinamitzadors i un tècnic que desenvolupi l’acció, segon ha dit Solsona.
Així mateix, una altra de les dades que el cens d’activitat posa de manifest és que l’oferta de comerços està equilibrada ja que, per exemple compta amb un 23% dels establiments dedicats als serveis dedicats a les persones com els d’estètica, l’ensenyament o les bugaderies; un 12% dels establiments d’alimentació o un 7% de restauració i hostaleria, per posar exemples. Són dades, aquestes, que també serviran per tirar endavant la segona fase destinada a estudiar els usos comercials, segons ha indicat l’alcalde, de manera que es pugui saber quin tipus d’establiment pot ser més adequat en funció de la zona i de l’oferta ja existent i es buscarà la manera de bonificar-ho tot amb l’objectiu de potenciar “la primera empresa de Mollerussa de llarg” que és el comerç, ha afegit Solsona,
Altres dades que l’estudi mostra són el fet que els establiments comercials d’aquesta zona del centre de la ciutat tenen una mitjana de 20 anys d’antiguitat la qual cosa “és símptoma de maduresa i de saber fer, cosa que s’ha de posar en valor ja que el client ho sap”, ha dit l’alcalde. Així mateix, s’ha constatat que de mitjana tenen 100 metres quadrats, 11 metres de façana i una mitjana de 2 persones ocupades.