Mollerussa acollirà al mes d’octubre la primera fira nocturna comercial que es planteja en el territori. Així ho ha presentat aquest dimarts el president de Fira de Mollerussa i alcalde de la capital del Pla d’Urgell, Marc Solsona, la Fira Events, un certamen pioner al qual tindrà cabuda tot allò relacionat amb els esdeveniments i que vol oferir també dos nits d’experiències, buscant que el visitant interactuï i participi de les activitats dels comerços de Mollerussa i de fora de la ciutat.
Aquest nou certamen ha estat una de les novetats que s’han anunciat aquest dimarts en el marc de la presentació als mitjans de comunicació del calendari de Fira de Mollerussa pel 2015, un any en què “es dóna un salt de qualitat a nivell de calendari firal i en la millora de les instal•lacions”. Solsona ha dit d’enguany que “es manté l’ADN” de les fires de referència com la Fira de Sant Josep o la Mollerussa Lan Party, però afegint aquest nou certamen, amb un element innovador i diferenciador, en referència al seu caràcter nocturn. La cita es portarà a terme als Pavellons Firals els dies 16, 17 i 18 d’octubre.
Sobre el nou certamen, l’alcalde ha manifestat que ve marcat per “la necessitat que es planteja el sector comercial de Mollerussa a través de Mollerussa Comercial” i ha recordat l’organització d’altres certàmens històrics com el Disseny i Moda o Immollar que “donaven vida” a aquest sector. Mollerussa compta, ha dit Solsona, amb “un teixit comercial potent que fa que ens puguem plantejar una altra vegada una fira d’activitat comercial, (…) però hem de ser novedosos i buscar un element que ens pugui diferenciar de qualsevol lloc i fira”.
Per la seva part, el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, en la seva intervenció s’ha referit a la reestructuració que s’ha portat a terme en el darrers anys, tant a nivell intern com a nivell d’esdeveniments, en clara al•lusió a la cancel•lació el 2014 de la Fira del Col•leccionisme, per continuar fent un repàs de l’any passat, del qual ha dit ha tancat amb molt bones xifres, amb prop de 480 expositors directes més un creixement important pel que fa a la Mollerussa Lan Party amb 525 inscrits; una total d’uns 200.000 visitants en el còmput global anual de les fires realitzades, i un volum de negoci pel que fa a la venda de cotxes nous i usats als certàmens de la Fira de Sant Josep, Autotrac i Autotardor, superior als 7,5 milions d’euros, xifra que no s’assolia des del 2007, havent-se augmentat també el nombre de vendes realitzades a fora de la demarcació de Lleida.
Segarra ha parlat així mateix de les dues activitats extra firals desenvolupades al llarg del 2014 (una jornada tècnica mono-marca al mes de juny i el Congrés de Fires de Catalunya, al novembre) i ha anunciat per al dissabte 25 d’abril la celebració del Saló del Viatge, organitzat per una empresa privada la qual ha contractat els serveis de Fira de Mollerussa per portar-lo a terme.
Durant l’acte s’han presentat també els cartells de les fires d’enguany, els quals mantenen el mateix estil dels darrers anys amb la voluntat de reforçar la marca de Fira de Mollerussa, segons ha explicat el director.
El calendari firal s’iniciarà amb la celebració de la 143 Fira de Sant Josep, del 19 al 22 de març; seguint amb la 27a edició d’Autotrac, del 17 al 19 d’abril; el 20è Saló Expoclàssic, els dies 5 i 6 de setembre; el 14è Concurs de Pintura Ràpida “Ciutat de Mollerussa” el 20 de setembre; la Mollerussa Lan Party, de l’1 al 4 d’octubre; la I Fira Events, del 16 al 18 d’octubre, i el 21è Autotardor, del 23 al 25 d’octubre. El pressupost de Fira de Mollerussa es situa en prop dels 600.000 euros, una xifra molt inferior a la d’anys enrere.
143 Fira de Sant Josep
La Fira de Sant Josep celebrarà la seva 143a edició del 19 al 22 de març amb unes bones expectatives. Al contingut del certamen s’ha d’afegir un programa complementari i paral•lel de jornades tècniques i demostratives que posaran damunt la taula els principals temes d’interès i actualitat. A més a més, l’edició d’enguany comptarà amb el Saló del Tractor. Destacar així mateix el 35è Saló de l’Automòbil al Recinte de les Piscines, el qual compta amb un cartell promocional propi.
La combinació de fira expositiva i fira demostrativa, una de les apostes de l’ens firal en els darrers anys; mantenir les accions de Responsabilitat Social Corporativa amb el concurs de “Start Up’s” o la gravació de videocurrículums, així com la col•laboració amb els centres educatius, han estat altres dels temes que han centrat el discurs de Poldo Segarra a la convocatòria d’avui.
El director ha destacat que aquest 2015 es portarà a terme a més a més una inversió en instal•lacions tècniques de la fira així com un augment dels serveis donats als expositors dotant la fira de connexió a internet en tot el recorregut firal.
La sectorització i la professionalització, el futur de les fires
D’altra banda, Solsona ha ressaltat que Mollerussa està situada en el territori “com a punt de trobada del sector agroalimentari” recordant que la ciutat acull al llarg de l’any diferents activitats i ha afegit que això és un posicionament que “intentarem potenciar”. El president de Fira de Mollerussa ha aprofitat també la seva intervenció per insistir sobre la necessitat, en relació a les fires de les Terres de Lleida, “d’articular estratègies” per intentar que “cadascú pugui fer la millor fira possible a l’entorn que ens moguem i en el calendari que tenim”, una reflexió amb la qual Solsona emplaça a tothom a prendre “consciència què el futur de les fires passa per la sectorització i la professionalització de les mateixes”.