Mollerussa donarà el proper dia 6 de desembre el tret de sortida a la campanya comercial de Nadal que enguany presenta com a novetats més destacades un espai de tallers infantils per la mainada d’entre 5 i 10 anys al Centre Cultural per tal de facilitar als adults les compres nadalenques i el fet que el 17è Mercat de Santa Llúcia durarà dos dies enlloc de només un, com era habitual. Així ho han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el president de Mollerussa Comercial, Àlex Català, i el delegat a Mollerussa de la Cambra de Comerç, Josep Anton Gaya.
Solsona ha valorat positivament el fet que la campanya unifiqui per primera vegada totes les activitats de promoció comercial de la ciutat i ha assegurat que el fet que el Mercat de Santa Llúcia tingui dos dies de durada és un símptoma de la “vitalitat i la bona salut” del comerç de la capital del Pla d’Urgell que “esta resistint amb idees i creativitat”. També s’ha mostrat satisfet perquè des de les associacions de comerciants es promocionarà l’obertura dels establiments durant tots els dies festius que permet la llei (6, 8, 15 i 22 de desembre i 5 de gener) de manera que els compradors “ja no tenen excusa per no comprar a Mollerussa”.
Pel que fa a la 17a edició del Mercat de Santa Llúcia, el representant de la Cambra de Comerç ha explicat que tindrà una durada de dos dies a petició dels mateixos expositors. En total, la plaça de l’Ajuntament acollirà 24 carpes corresponents a una vintena d’establiments dedicats, bàsicament, a l’ornamentació i els regals encarats al Nadal. L’horari serà des de les 10 del matí fins a dos quarts de 9 del vespre de forma ininterrompuda. Gaya també ha explicat que després del mercat es passarà una enquesta als expositors per valorar la conveniència de mantenir aquest mateix format en properes edicions.
Per la seva banda, Àlex Català ha explicat que engany s’ha volgut oferir a les famílies un espai perquè els més petits puguin estar entretinguts amb un servei de monitors que oferiran tallers de manualitats, de cuina, de maquillatge o sessions de cinema durant els tres caps de setmana que dura la campanya. L’espai s’ubicarà al Centre Cultural i estarà obert de les 11 a dos quarts d’1 al matí i de les 5 a les 8 a la tarda, tret dels dies 8, 15 i 20 que només serà en horari de matí. Les famílies interessades hauran de pagar una fiança de 5 euros per al servei, uns diners que els seran retornats quan recullin els seus infants si presenten un tiquet de compra en algun establiment de Mollerussa Comercial per aquest import o un import superior, segons ha indicat Català.
Pel que fa a la resta d’activitats programades, el dia 15 de desembre a partir de les 5 de la tarda a la plaça de l’Ajuntament tindrà lloc la recollida de cartes per als Reis Mags a càrrec del patge reial, amb el qual els infants es podran fer una foto de record gratuïta. A la mateixa hora, es farà també un berenar solidari a benefici de La Marató de TV3 en el que col•laboraran diferents entitats de la ciutat. També es repetirà el Caga Tió a la plaça Major que l’any passat va tenir molt bona acceptació. Serà diumenge 22 a partir de les 5 de la tarda, una activitat per a la qual es comptarà amb la col•laboració del Centre d’Iniciatives Solidàries Ángel Olarán, l’Arreu i l’Albada.
Català també ha explicat que donat l’èxit de l’any passat també es repetirà la campanya Es busca el Pare Noel, campanya que anirà des del 15 al 24 de desembre, a través de la qual es lliuraran 2 regals diaris de fins a 50 euros als dos primers clients que un cop feta la compra busquin al Pare Noel, que estarà cada dia en un lloc diferent, i li lliurin el tiquet del comerç en qüestió