- El projecte, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament, Fira de Mollerussa i 8 entitats, ha estat impulsat per la mollerussenca Marta Timoneda juntament amb Oriol Farràs i Jordi Noguera com a ideòlegs
Mollerussa ja compta amb un joc de taula on els carrers i els edificis més emblemàtics de la ciutat així com la seva història en són els protagonistes. És el Mollecity, un projecte impulsat per un grup de joves emprenedors encapçalat per la mollerussenca Marta Timoneda juntament amb els agramuntins Oriol Farràs i Jordi Noguera com a ideòlegs. L’Oficina Jove ha acollit avui la presentació del prototip del joc, una iniciativa que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament, de Fira de Mollerussa i de 8 entitats més de la ciutat com són l’Agrupació Sardanista, el Jovent de Mollerussa, l’AIG Cal Met, el CFJMollerussa, l’Associació Atlètica Xafatolls, Mollerussa Comercial, la Colla dels 50 i + i el Casal Popular L’Arreu.
Durant la presentació de les característiques del joc, l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha posat en relleu el caràcter social, participatiu i col·laboratiu d’una iniciativa en la que “la gent que hi jugui de ben segur se sentirà representada” i ha destacat, juntament amb la regidora de Joventut, Raquel Pueyo, la voluntat que hi ha hagut des del consistori per acompanyar el projecte des de l’inici perquè sigui una realitat. Per la seva part, Marta Timoneda ha explicat com es va iniciar el projecte en el qual “hi ha posat tot l’amor” perquè tothom se’l sentís seu i permetés “conèixer millor Mollerussa, estimar-la i fer-la nostra”.
Representació de la Mollerussa firal, seu de l’oci del 80 i 90 i forta en teixit associatiu
En aquest sentit, ha dit que es tracta d’un projecte col·laboratiu amb el teixit associatiu de la ciutat, el qual s’ha volgut posar en relleu a través de les iniciatives que porta a terme a la ciutat, com també ha destacat el protagonisme de Mollerussa com a ciutat firal o seu emblemàtica de l’oci nocturn dels 80 i 90 amb discoteques com Big Ben o Musicland. També el seu patrimoni arquitectònic amb la capella de Sant Isidori o edificis com la Casa Canal o Can Niubó, seu del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, hi són representats així com ho són esdeveniments singulars com el Concurs de Vestits de Paper. A més, la moneda oficial del joc és el Molleuro com a tret diferencial.
Marta Timoneda ha explicat que el joc, del qual esperen poder-ne vendre 250 unitats, ja es pot reservar a través d’un formulari localitzat al compte d’Instagram @mollecity_eljoc i la data límit per fer les reserves és el 15 de novembre amb l’objectiu de fer la producció sobre demanda i tenir-la a punt per a les Festes de Nadal. La distribució es farà des de l’Oficina Jove amb la voluntat de promoure el coneixement d’aquest equipament municipal. El preu del joc és de 35 euros, un euro del qual es destinarà a l’entitat de les 8 que col·laboren en el projecte que cada comprador esculli o si no a la causa de la Marató de TV3 d’enguany.