Mollerussa serà la primera ciutat catalana en començar la campanya de rebaixes el proper 1 de juliol amb l’obertura de comerços des de les 00.01 fins a les 3 de la matinada en una iniciativa que ha estat batejada com les Primeres Rebaixes Open Night. Així ho han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i Àlex Català, president de Mollerussa Comercial, associació promotora de la iniciativa amb el suport de l’Ajuntament. Solsona ha dit que es tracta d’una iniciativa “singular i única” que posa èmfasi en el caràcter innovador de Mollerussa i del seu teixit comercial pel que fa a la potenciació i la dinamització de l’activitat econòmica per tal d’atraure compradors a la ciutat. Per aquest motiu, ha afegit, el consistori ha obtingut el permís de la Direcció General de Comerç per tal de modificar per només aquell dia l’horari comercial.
Per la seva part, Àlex Català, acompanyat del vicepresident de l’associació Enric de la Serna, ha indicat que l’objectiu és, a banda de fer “una gran festa comercial”, agafar avantatge i buscar la diferència per competir amb les grans superfícies i també amb altres ciutats més grans i comercialment més potents. Català ha dit que més d’una cinquantena comerços pertanyents a Mollerussa Comercial, és a dir, al voltant del 60% dels associats de l’entitat, han confirmat ja a hores d’ara la seva participació en aquesta iniciativa, que tindrà com a centre neuràlgic de l’activitat la plaça Manuel Bertrand, una plaça que quedarà tallada al trànsit durant tota la tarda de dissabte dia 30 i també durant la matinada del dia 1. A banda, també es preveu tallar altres carrers del centre de la ciutat, que encara falta concretar, amb l’objectiu de “donar continuïtat a la façana comercial”, segons ha afegit Solsona. En aquest sentit, Català ha explicat que precisament dissabte 30 finalitza amb un espectacle de màgia a les sis de la tarda la campanya comercial que està duent a terme durant aquest mes Mollerussa Comercial.
Activitats per dinamitzar les Primeres Rebaixes Open Night
Per tal d’atraure compradors, Mollerussa Comercial ha preparat un ampli programa d’activitats des de dos quarts de 9 del vespre, horari habitual de tancament dels comerços, fins l’hora d’inici de la iniciativa a les 00.01 hores del dia 1. Una àmplia oferta gastronòmica a preus especials dels restaurants i cafeteries associades, un concert d’havaneres amb el grup La Boira i degustacions de rom cremat a partir de dos quarts d’11 de la nit i música ambient a llocs estratègics del centre de la mà de diferents DJ’s a partir de l’1 de la matinada són algunes de les activitats programades per animar les compres. A més a més, també se sortejarà un creure pel Mediterrani i un viatge a Eivissa entre totes les persones que facin una compra als establiments associats en aquest horari nocturn.