- L’empresari Jose Elías posa en valor la situació geoestratègica de Lleida i afegeix: “És un bon punt logístic amb territori suficient i disponible per créixer empresarialment i compta amb gent molt emprenedora (…), falta que us ho cregueu”
- Els organitzadors, Fira de Mollerussa i Analític Lleida, satisfets amb el bon funcionament de la jornada, que ha tancat amb un dinar presidit pel conseller Sàmper
EL Teatre L’Amistat de Mollerussa s’ha omplert aquest divendres de gom a gom amb motiu de la celebració de la 9a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital #LLEIDADIGITAL, la qual ha comptat amb 550 assistents que han gaudit d’interessants ponències que han servit per donar a conèixer casos d’èxit de la demarcació així com per reivindicar les possibilitats i oportunitats de les Terres de Lleida. Així ho resumia en el tancament de la jornada Narcís Romà, soci fundador de la firma Xtrategics, que va posar en marxa aquesta iniciativa pionera i plenament consolidada: “És compatible ser digital, innovador, disruptiu i ser d’aquí”.
L’alcalde de la capital del Pla d’Urgell i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, obria la convocatòria d’enguany amb elogis cap a la iniciativa i l’evolució en el seu contingut, que en aquesta novena edició posava èmfasi en el territori i l’estratègia de negoci. En la seva intervenció, Solsona s’ha referit a l’Administració i llançava als oients una pregunta: La tecnologia ha millorat o empitjorat la relació amb els ciutadans?, per incidir més tard en la necessitat de “ficar les persones al principi de cada procés de relació per poder fer i emprendre”.
Organitzada per Fira de Mollerussa i l’empresa Analític Lleida, la jornada ha comptat amb un “potent” cartell de conferenciants amb temàtiques diferents. Un dels ponents més esperats pels presents a la sala ha estat Jose Elías, propietari de més de 180 empreses, qui ha defensat Lleida per la seva situació geoestratègica i ser un bon punt logístic a més de disposar de territori suficient i disponible per créixer empresarialment. Elías ha continuat dient que al territori lleidatà hi ha gent molt emprenedora i, adreçant-se als assistents ha afegit: “No us ho creieu i em sap fatal”.
Elías: “No som empresaris de Lleida ni de Catalunya, som empresaris del món”
L’empresari català, propietari entre altres de La Sirena, ha assenyalat que en els pròxims anys es presenta un important repte amb com afectarà la tecnologia en la forma de treballar i ha indicat que un dels reptes de les pymes i també de les grans empreses és “atreure gent amb talent i talent amb responsabilitat per a les empreses”. En aquest sentit, durant la seva aportació a la jornada, Elías ha manifestat que el món ha canviat molt en els darrers vint anys amb la globalització i que “hem d’entendre que no som empresaris de Lleida ni de Catalunya, sinó que som empresaris del món i hem de competir com a empresaris del món”.
Amb més de dos milions de seguidors a les xarxes socials, afirma que per tenir èxit a les xarxes són necessàries tres coses: autoritat, proximitat i simpatia.
Així mateix, ha demanat suport per als joves, que estan decebuts perquè “els pressionem des de la infància” i “ara només poden compartir habitatge”, així com per als autònoms, els quals diu “importem poc políticament”, remarcant que “per a poder repartir la riquesa primer s’ha de generar”.
Després de la seva intervenció, Elías ha participat en la taula rodona Innovació digital, territori i oportunitats, amb la presència també del director general de BonÀrea, Jaume Alsina, qui ha fet un recorregut pels 67 anys de la firma i la seva manera de fer, innovar i buscar oportunitats; de Blanca Cusiné, de la firma Arcusin, amb la seva defensa per aquesta cerca -en el seu cas per la internacionalització- i que s’ha emportat un fort aplaudiment per part de la sala, i del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, qui ha detallat els programes i accions que des de la institució es porten a terme per “tenir projectes de futur” que permetin créixer a les empreses i que la gent pugui quedar-se al territori.
La trobada empresarial més important de la Plana de Lleida
En l’atenció als mitjans de comunicació, Talarn ha tingut paraules d’elogi per a la convocatòria sobre la qual ha dit esdevé “la trobada empresarial més important de la Plana de Lleida”. En aquest mateix sentit s’ha expressat el president del Consell Comarcal, Carles Palau, qui ha assenyalat que és una cita “més que assentada”.
També ha valorat la jornada la directora d’Analític Lleida, Tània Carrobé, qui ha recordat que fa deu anys quan es va iniciar la digitalització centrava la temàtica, si bé després de nou edicions les empreses “són més conscients” –en referència a aquesta digitalització- i enguany “s’ha fet un pas més enllà per parlar d’innovació estratègia de negoci”.
Casos d’èxit del territori, amb les empreses Yellowshop, Franco & Romero Advocats i ILERNA FP Online
La jornada ha comptat també amb la càpsula Casos d’èxit del territori, amb la participació de Toni Badias, cofundador i CEO de Zacaris.com i Yellowshop; Vicenç Franco, consultor i soci de Franco & Romero Advocats, i Jordi Giné, CEO i fundador de ILERNA FP Online. La intel·ligència artificial ha centrat també una de les xerrades, de la mà de l’expert José Sanchís, de Raks Adademy i Racks Labs, així com l’aspecte comercial amb la ponència El que no monetitza, esclavitza, a càrrec de la influencer i neurotrainer Rosa Montaña, de la firma Eclipse, quie ha fet una defensa per “fixar regles i límits”.