L’Expoclàssic de Mollerussa arriba a la seva vintena edició amb increment d’expositors

Entre un 10 i un 15% és l’increment d’expositors que es preveu assolir de cara a la propera edició del certamen Expoclàssic de Mollerussa, saló que aquest cap de setmana celebra la seva vintena convocatòria i que està dedicat als vehicles històrics i clàssics. Així ho ha explicat aquest matí el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, en el marc de la Roda de Premsa de presentació de la fira d’enguany i que ha comptat també amb la presència de l’alcalde de la capital del Pla d’Urgell i president de l’ens firal, Marc Solsona.

Segarra ha catalogat com a “xifres de recuperació” les inscripcions a la fira, la qual compta, i a falta de tancar aquesta setmana, amb 48 parades al Mercat de l’Automòbil, Moto, Accessori i Col·leccionisme, i 10 més a la Secció de Venda de Cotxes i Motos. Destacar que la participació en aquest darrer apartat s’acostuma a formalitzar una vegada obert el certamen, per la qual cosa es confia que les dades finals superin les donades avui.

Per la seva part, l’alcalde ha parlat d’un “esforç comercial important” i de “renovació d’expositors”, aspectes que han permès aquest lleuger increment, amb una bona oferta pel que fa al sector de recanvis i continuant esdevenint “un referent” com a saló.

Solsona s’ha referit també a la data de la fira com a idònia davant la resposta dels expositors i també pel fet que enguany no coincideix amb cap altra, esdevenint el primer gran event després de l’estiu pel que fa al sector dels clàssics. Així mateix, ha volgut recordar que l’Expoclàssic, a l’igual que Lo Vermutet del passat diumenge, es va engegar a rang d’una iniciativa, en aquest cas d’una associació, i “quan va agafar una mica d’envergadura va ser quan la va assumir Fira de Mollerussa en l’aspecte organitzatiu, aportant la seva logística i professionalitat”.

D’altra banda, durant la presentació s’ha destacat l’augment d’expositors de Barcelona i de fora de Catalunya. Així, el 58% dels inscrits al Mercat procedeixen de la demarcació de Barcelona, xifra que significa un augment de set punts en relació a l’any passat. Pugen també els de fora de Catalunya, xifra que passa del 25% al 27%, sent els llocs de procedència Alacant, Còrdova, Madrid o Navarra, entre d’altres, així com un d’Anglaterra. La resta corresponen a Lleida (13%) i Tarragona (2%).

Els aficionats als clàssics trobaran també en aquesta cita monogràfics, que en aquesta ocasió seran sobre motos japoneses i cotxes MG i que estan cedits per diferents col·leccionistes. Pel que fa a la primera mostra es podran veure fins una quinzena de peces entre les que destaquen una Honda RS 250 cc, de l’any 1986 i moto oficial de Carlos Cardús; una Suzuki RG 500 MKIII 500 cc de quatre cilindres, del 1978, signada i que va ser conduïda pel Giacomo Agostini, o una Honda RS 125 cc del 1992 que havia usat l’Emili Alzamora.

Pel que fa als cotxes, alguns dels vehicles MG exposats són un model B del 1961, un A del 1958, un MG TA del 1940, un MG TC del 1949 o un MG TD del 1953.

La fira Expòclàssic estarà oberta amb un horari de 10 del matí a les 8 de la tarda, dissabte, i de 10 a 2 del migdia, diumenge, sent el preu de l’entrada de tres euros. Pel que fa a l’acte oficial d’inauguració del Saló, tindrà lloc el dissabte a les 12 del migdia i anirà a càrrec del President de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó.

D’altra banda, diumenge dia 6 al matí tindrà lloc la 22a Trobada de Motos Clàssiques organitzada amb la col·laboració de l’associació Motos Clàssiques Ponent de Mollerussa. La convocatòria, que acostuma a plegar un centenar de motos, s’iniciarà amb un esmorzar per continuar després amb un recorregut per municipis veïns amb parada a Montgai i Fondarella acabar amb visita a la fira, sorteigs d’obsequis entre els participants i dinar.

El certamen es així mateix trobada de clubs i aficionats dels vehicles clàssics. En aquesta edició està confirmada la visita a la fira del Club Cotxes Clàssics de Bellpuig (dissabte i diumenge), del Biela Club 600 Clàssic Històric de Reus (diumenge) i del Club Històrics Alt Urgell de la Seu d’Urgell (diumenge). Els models aparcaran al lateral dels Pavellons Firals.
 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca