L’Ajuntament de Mollerussa, a través de la Regidoria d’Acció Social i Ciutadania, posarà en funcionament a partir de setmana vinent el Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària amb l’objectiu de pal·liar i donar resposta, en la mesura del que sigui possible, a totes aquelles problemàtiques i necessitats que puguin millorar la relació entre les ciutadans. Els interessats en fer ús del servei ja poden sol·licitar hora a la mateixa regidoria. Per tal de fer-ne la difusió entre la població susceptible de ser usuària, la Regidoria ha elaborat díptics on s’explica el funcionament del servei i també un pòster-auca, fet en sis idiomes, que recull una normativa cívica de bona convivència ciutadana.
L’objectiu d’aquest servei es donar les eines perquè dues parts en conflicte, ja siguin persones a títol individual físic o jurídic o siguin col·lectius, puguin posar-se en contacte i mitjançant l’acció professional d’un mediador disposin de recursos suficients per resoldre per elles mateixes el conflicte en qüestió.
En aquest sentit, els conflictes que s’atendran es divideixen en tres àmbits: de comunitat i veïns (entès en el seu sentit més ampli com la convivència entre veïns i entre veïns i entitats o organitzacions ciutadanes); relacions personals i problemes familiars intergeneracionals i problemes escolars (bàsicament absentisme i conflictes entre iguals).
Aquest projecte començarà la seva implantació de forma pilot, motiu per al qual el servei serà gratuït durant els primers mesos. No obstant això, a la llarga està previst crear una ordenança reguladora de la taxa a aplicar per a la seva prestació.