L’Ajuntament de Mollerussa ha decidit unificar en una única empresa la conservació i el manteniment dels ascensors de tots els edificis públics municipals amb l’objectiu d’aconseguir un estalvi de gairebé 10.000 euros anuals, segons ha explicat aquest matí l’alcalde Marc Solsona. D’aquesta manera, la Junta de Govern ha decidit adjudicar la contractació administrativa d’aquest servei a la firma Marvi Ascensors per un pressupost anual de 5.640 euros.
Aquest servei que ara serà prestat per una única empresa i afecta a un total de 7 ascensors d’edificis públics com el del Museu de Vestits de Paper, el de la Biblioteca o el del mateix Ajuntament, entre altres, abans estava repartit en tres empreses i l’import total que suposava per a les arques municipals era de 15.224 euros anuals, segons ha indicat Carles Fernández, regidor de Contractació i Serveis Municipals.
La revisió d’aquest contracte forma part del seguit de mesures que està duent a terme el consistori per reduir la despesa municipal. En aquest sentit, cal recordar que un dels capítols que va veure reduïda la partida en el pressupost per enguany que va ser aprovat en el Ple de setembre va ser el de despesa corrent en un 30%, una reducció sustentada, entre altes en accions com aquesta, segons ha dit l’alcalde, que ha afegit que també s’està duent a terme la revisió dels grans contractes de subministres com són els de la recollida d’escombraries i els de la neteja viària i la neteja dels edificis municipals. “A dia d’avui, no podem mantenir el ritme de concessions i necessitem aconseguir condicions que puguem pagar”, ha afirmat. Solsona ha explicat que avui mateix ha encarregat l’elaboració d’un pla de tresoreria per tal de conèixer les obligacions reals que té l’Ajuntament “perquè no podem negociar contractes si encara tenim deutes pendents”.