- Reparteix a les comunitats un cartell amb 7 consells sobre com actuar amb civisme i potencia l’atenció telefònica en la solució de conflictes
L’Ajuntament inicia avui una campanya de sensibilització per afavorir la bona convivència entre les comunitats de veïnatges amb l’objectiu de contribuir a evitar qualsevol conflictivitat derivada de la situació de confinament arran de l’estat d’alarma. Per aquest motiu, ha editat un cartell amb 7 consells específics que repartirà entre les comunitats i també difondrà a través de les entitats vinculades amb el Consell Social Municipal i les canals oficials del consistori. Entre els consells que es donen hi ha el de vigilar amb el volum dels aparells electrònics i els horaris de funcionament d’aquests, tenir cura dels animals domèstics o més paciència i comprensió amb les famílies amb infants convivint al domicili.
La campanya també va acompanyada d’un recordatori de la possibilitat d’acudir al Servei de Mediació Social i Comunitària de l’Ajuntament per ajudar en la resolució de qualsevol conflicte que pugui sorgir arran de la situació social actual. En aquest sentit, es recorda que el servei continua actiu per assessoraments telefònics i que per sol·licitar aquesta intervenció cal demanar cita a través d’una instància genèrica disponible a la Seu electrònica que hi ha a la web municipal www.mollerussa.cat o per telèfon a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania al 973-60 07 13. Tanmateix també es recorda que per actuacions d’urgència concretes es pot trucar a la Policia Local al 973-60 20 00 i alertar de la situació.
Ho han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i la regidora d’Acció Social i Ciutadania, Anna Carné, els quals han indicat que la campanya ve motivada per donar servei a la ciutadania davant “certes tipologies de comportament que el confinament ha accentuat” i que provoquen disfuncions en la convivència entre el veïnatge.