- El servei és fruit de la detecció de la necessitat d’oferir a la ciutadania eines professionals per adaptar-se als canvis relacionals i la incertesa
L’Ajuntament de Mollerussa ja ha activat l’espai de gestió emocional Reinicia per fer front a circumstàncies diverses derivades de la pandèmia i ho ha fet aquest passat dijous amb el primer grup d’ajuda dirigit per professionals del Servei de suport al dol de Ponent. L’objectiu és facilitar estratègies que ajudin a superar diferents situacions com la por a sortir de casa i gaudir del contacte social o la incertesa del futur i la inseguretat que això genera.
El servei s’ha posat en funcionament després que des del consistori s’hagi detectat aquesta necessitat arran de la posada en funcionament el 14 de març del programa Ajude(M)ollerussa. Aquest servei va servir per articular una xarxa de voluntariat per ajudar durant el confinament als col·lectius més vulnerables en les necessitats diàries i a través del qual també es va fer una tasca d’acompanyament telefònic a aquelles persones més vulnerables per l’edat o pel fet de viure soles.
Per aquelles persones interessades en el programa Reinicia, s’ha posat a disposició el telèfon 676289571 per contactar. L’equip professional al càrrec farà una primera avaluació de la demanda i distribuirà les persones en els grups d’ajuda que es consideri adequat, els quals seran com a màxim de 10 participants.