350 inscrits és la xifra amb què s’ha tancat la 5a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital de Lleida que s’ha portat a terme aquest divendres a Mollerussa i que suposa un 10 % més de participants respecte de l’anterior convocatòria. La trobada continua així consolidant-se i ampliant el nombre d’assistents després que l’any passat dupliqués la participació amb el canvi d’ubicació de l’esdeveniment, el qual s’ha desenvolupat en les dues darreres edicions al Teatre L’Amistat de la capital del Pla d’Urgell.
El director general d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat, Dani Marco, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda durant la qual ha destacat la transformació digital com un dels reptes de la societat i com aquesta, juntament amb les empreses i les administracions “incorporen aquestes tecnologies en la transformació dels negocis”. Marco ha continuat dient que termes com l’Internet de les coses, 5G, Big Data o Blockchain que fins fa uns anys semblaven futuristes, “ara són una realitat”.
En la seva intervenció, el director general d’Innovació, qui ha estat acompanyat per l’alcalde i president de Fira de Mollerussa Marc Solsona, ha apuntat també la voluntat des del Departament de Polítiques Digitals perquè aquest desenvolupament de les tecnologies es pugui fer a nivell de tot territori i a totes les persones “visquin on visquin i treballin al sector que treballin” per poder tenir les mateixes oportunitats.
Esdeveniment associat al Mobile Week Mollerussa
Marco ha posat en valor també el fet que aquesta cinquena trobada empresarial es porti a terme en el marc de la Mobile Week Mollerussa, iniciativa amb la qual s’ha volgut estendre la dinamització de la tecnologia digital al conjunt del territori.
En posterior atenció als mitjans de comunicació, el director de Fira de Mollerussa – entitat coorganitzadora juntament amb la firma Xtrategics de la trobada -, Xavier Roure, ha destacat la importància de l’esdeveniment al territori tant pel que fa al nombre d’assistents com per les relacions que s’estableixen, posant en valor el paper de la convocatòria com a “lloc de treball, relació i aprenentatge”.
Roure ha mostrat satisfacció pel desenvolupament d’aquesta edició i el fet que es faci al teatre L’Amistat, la qual cosa ha permès incrementar el nombre d’assistents. El director ha remarcat també l’oportunitat que significa l’organització d’esdeveniments com aquest per tal d’assolir el repte de l’ens firal de “fer fira 365 dies a l’any”.
Per la seva part, el director de la firma Xtrategics, Narcís Romà, ha parlat de consolidació d’aquesta trobada i ha recordat que l’esdeveniment va néixer amb la voluntat de reunir en una jornada, empresaris del territori “on poguéssim trobar-nos i compartir amb experts els coneixements i tendències que hi ha en el món de les empreses”. En aquesta línia, ha continuat dient que la jornada permet que els empresaris “surtin amb coneixements però també amb contactes i oportunitats”.
El 80% dels participants repeteixen
Romà s’ha referit també al creixement en nombre d’inscrits amb un salt de públic possibilitat pel fet de traslladar la celebració de la jornada a l’Amistat. Així mateix, ha afegit que dels 350 inscrits el 80% repeteix, dada que, ha opinat, reflecteix un interès i satisfacció de la jornada.
Amb relació a les ponències d’aquesta cinquena edició, el director d’Xtrategics ha explicat que s’han tractat temes de màrqueting digital, neuromàrqueting, tecnologia 5G i Blockchain, així com un exemple empresarial d’aplicació tecnològica en el seu dia a dia.
Pel que fa a les ponències, la responsable d’Organització i Gestió del Canvi de Damm, Laura Larroya, ha estat l’encarregada d’obrir les intervencions amb una presentació de la transformació digital de la firma Damm com un procés de transformació d’una companyia de cent quaranta-quatre anys d’història i com a evolució imprescindible per l’adaptació al nou context.
El professor visitant d’ESADE i soci co-fundador m+f=! MF, Lluís Martínez-Ribes, ha estat el següent a intervenir, qui ha departit sobre Neurociència i experiència de client OnOff.
Fotos més naturals a Instagram i la venda a través de les xarxes socials, noves tendències d’aquest 2020
En tercer lloc ha participat Tània Carrobé, responsable de Projectes Digitals d’Xtratègics, qui ha encarat les Tendències del 2020 en Màrqueting i Xarxes Socials. En la seva ponència, Carrobé ha posat damunt la taula d’una banda els canvis d’estil Instagram, on el fet que ja no es puguin visualitzar els likes farà, ha dit, que “els usuaris i empreses no buscaran la foto perfecta sinó aquelles que siguin més naturals”, així com el tema Social Commerce, mitjançant el qual els usuaris poden comprar a través de les xarxes socials sense haver de passar per la pàgina web.
Després d’una aturada per esmorzar, la trobada ha continuat amb la presentació de SOMCARE, un robot desenvolupat per Grup Saltó i que ha obtingut el Premi a la millor iniciativa tecnològica en el marc de 5G Barcelona.
Per acabar el matí l’esdeveniment ha comptat amb unes Píndoles sobre Indústria 4.0., unes càpsules formatives on s’han abordat continguts com la cinquena generació de tecnologies de telefonia mòbil 5G, l’Internet de les coses, la Intel·ligència Artificial o el Blockchain.