- El Teatre L’Amistat acollirà divendres dia 28 de febrer la convocatòria, amb un cartell de renom amb l’empresari d’èxit José Elías; José Sanchís, expert en Intel·ligència Artificial, o Jaume Alsina, director general de BonÀrea, entre altres
L’alcalde de Mollerussa i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona; el director de la firma Xtrategics, Narcís Romà, i la directora del diari econòmic Analític Lleida, Tània Carrobé, han presentat aquest matí en una roda de premsa al bar del Teatre L’Amistat la 9a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital #LleidaDigital, esdeveniment que es realitzarà el dia 28 de febrer i que centrarà bona part del seu programa a xerrar i debatre sobre estratègies de negoci i el territori de la Plana de Lleida. José Elías, propietari de més de 180 empreses –entre elles La Sirena–, serà el cap de cartell d’una edició que amplia el temps per compartir entre els assistents i evoluciona cap a la reflexió i l’exposició de casos d’èxit i les estratègies que aquests han desenvolupat.
Aquests canvis, que responen a les enquestes realitzades per inscrits en passades edicions, ha dit Romà, pretenen fer que la trobada “aporti valor al teixit empresarial de la Pla de Lleida”. “La digitalització ho està canviant tot, d’acord, però volem aprendre de com la gent està fent les coses bé, està aprofitant tot el que està passant per ser més competitius i fer els seus negocis més exponencials i més grans”, ha afegit el director d’Xtrategics.
En aquesta línia, entre els ponents convidats estaran Toni Badias, Cofundador i CEO de Zacaris.com i Yellowshop; Vicenç Franco, consultor i soci de Franco & Romero Advocats, i Jordi Giné, CEO i Fundador d’ILERNA FP Online, qui participaran en la càpsula Casos d’èxit del territori, va detallar Tània Carrobé.
La jornada, que arriba a la seva novena edició, si bé fa deu anys que es va començar a fer –el 2021 no es va fer per la pandèmia–, arrencarà a les 9 del matí i s’allargarà fins a les 2 del migdia.
En la seva intervenció, l’alcalde Marc Solsona, que donarà la benvinguda a l’esdeveniment a les 9:30 h, ha recordat que la Trobada #LLEIDADIGITAL obre el calendari anual de Fira de Mollerussa, entitat coorganitzadora, juntament amb Xtrategics -primer i que va engegar l’activitat- i ara amb Analític Lleida, des de fa sis anys, els mateixos que porta l’encontre celebrant-se al Teatre L’Amistat, cosa que va permetre augmentar el nombre d’assistents.
Solsona ha valorat el cartell d’aquesta novena edició de “molt potent” i ha posat èmfasi en la xifra dels 460 inscrits en la passada convocatòria, alhora que ha indicat que “l’evolució” cap a una jornada més econòmica on “apostem per models del territori (…) és una manera d’explicar que a la Plana de Lleida tenim uns models que permeten aspirar i competir amb tothom”.
Innovació digital, territori i oportunitats 2025
Sota el títol Innovació digital, territori i oportunitats 2025, es presenta una taula rodona en què participaran l’empresari José Elías –qui ja haurà intervingut prèviament–; el director general de BonÀrea, Jaume Alsina; el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i Blanca Cusiné, CEO d’Arcusin.
En total, la jornada portarà nou ponents, sent els dos restants José Sanchís, expert en Intel·ligència Artificial i Innovació Tecnològica i que oferirà la xerrada Intel·ligència Artificial: la nova àrea de les màquines, i la influencer i neurotrainer Rosa Montaña, de la firma Eclipse i especialitzada en vendes, amb la conferència El que no monetitza, esclavitza.