Fira de Mollerussa ha presentat aquest matí la seva WebApp, una eina de comunicació amb la qual es vol “arribar a la butxaca del visitant”, segons ha explicat el director de l’ens firal de la capital del Pla d’Urgell, Poldo Segarra, durant un acte que ha comptat també amb el president de Fira de Mollerussa i alcalde de la ciutat, Marc Solsona, i Rafa Martínez, responsable del Canal Distribució de Reskyt.com, de Mollerussa, empresa col•laboradora en aquest projecte.
El director ha defensat que “ens hem d’anar adaptant a les noves tecnologies”, al temps que ha afegit que aquesta WebApp “posa a l’abast dels visitants tota la informació de Fira de Mollerussa així com dels expositors que tenim a la Fira de forma més àgil, més visual i més immediata”.
El funcionament d’aquesta WebApp, que es posa en marxa coincidint amb la 142 Fira de Sant Josep, és mitjançant codis QR que el visitant podrà escanejar amb un lector bidi (gratuït), accedint a tota la informació de Fira de Mollerussa. Hi haurà un codi QR de l’ens firal, el qual el visitant podrà trobar als diferents punts d’informació repartits pel Recinte Firal i a les entrades als diferents sectors exposats al certamen, així com un QR diferent per a cada expositor i el qual estarà visible a cada estand o parcel•la.
Així, la iniciativa permet, d’una banda, visualitzar, a dispositius mòbils i tablets, la web de Fira de Mollerussa, i, d’altra, accedir directament a informació dels expositors com les seves dades, la seva localització al certamen o els seus productes.
L’alcalde de la ciutat ha destacat, en relació a l’empresa Reskyt.com, el fet que tot aquest projecte es faci amb una empresa de Mollerussa que “fa molt temps que treballa en el món de la tecnologia i la programació i és pionera en el sector”.
Per la seva part, el responsable de Reskyt.com ha ressaltat que no es tracta d’una aplicació, sinó que la WebApp té l’avantatge que no cal descarregar-la per visualitzar-la. A més a més, el concepte web li dóna una vessant més àmplia al no haver límits pel que fa a la introducció de continguts informatius, d’imatges, actualitzacions, etc.
Un dels aspectes interessants també d’aquesta WebApp, la qual està en català, castellà, anglès i francès, és que permet a l’ens firal enviar notificacions posteriors al certamen, la qual cosa obre una nova via de comunicació amb el visitant.
Reskyt desenvolupa i comercialitza un programari que permet a les empreses, restaurants i comerços de qualsevol sector, la creació i gestió de la seva pròpia WebApp. Des de l’App Reskyt els clients poden buscar per província, població i sector les empreses i accedir des del seu mòbil o Tablet a tota la informació que el seu negoci desitgi compartir sense cap tipus de limitació.
La 142 Fira de Sant Josep de Mollerussa es celebrarà del 20 al 23 de març, si bé el Saló de l’Automòbil obrirà una dia abans, el dia 19 de març, coincidint amb festa local de la capital del Pla d’Urgell.