- El disseny del nou cartell i logotip de la 150 edició de la fira fa una picada d’ull a cartells anteriors conservant elements com un camp llaurat o les osques de les rodes de la maquinària agrícola
- L’ens firal ha enviat més de mil dossiers a potencials expositors comunicant la reorganització d’espais, professionalització i sectorització del certamen, canvis que suposaran una nova ubicació per a gairebé el 85% dels expositors
L’alcalde de Mollerussa i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, i el director de l’ens firal, Xavier Roure, han presentat aquest matí davant els mitjans de comunicació la imatge corporativa de la 150 Fira de Sant Josep que se celebrarà del 17 al 19 de març de 2023. El cartell de l’emblemàtic aniversari i el logotip, que s’ha dissenyat per a l’ocasió, esdevindran “la nostra icona” a partir d’ara i durant els pròxims cinc mesos, ha afegit l’alcalde.
Amb relació al seu disseny, encarregat a la firma Depastademoniato, Solsona ha indicat que hi ha una picada d’ullet a cartells més retros del certamen, conservant components com un camp llaurat, que en aquest cas dona forma al número 150 com a protagonista i amb una representació que transmet continuïtat, o la maquinària agrícola, amb la presència d’una màquina treballant la terra i la incorporació de les osques de les rodes en una rodona que es manté tant al cartell com al logotip. Sobre aquest últim, el president de Fira de Mollerussa ha afegit que es tracta d’un logotip que es llegeix molt bé i que s’inclourà en els elements comunicatius que es portin a terme.
Solsona i Roure han presentat la nova imatge als Pavellons Firals on s’ha mostrat un photocall que conté un muntatge amb el cartell i el logotip del 150 aniversari de l’any vinent així com un escrit que recull l’explicació del perquè del disseny. A més, des d’avui la imatge també es pot veure a la tanca publicitària que hi ha davant dels pavellons firals.
Un cop definida la imatge de la 150 Fira de Sant Josep, segons ha assenyalat l’alcalde, des de l’ens firal s’ha iniciat també “amb força” l’acció comercial dels espais expositius per al desenvolupament del certamen al març. En aquesta línia, Solsona ha expressat que s’han enviat més de mil dossiers informatius a potencials expositors on es comuniquen els diferents canvis del Recinte Firal, presentats a l’octubre, amb motiu de la reorganització d’espais, professionalització i sectorització del certamen.
Aquests canvis, que responen a la reubicació del sector dels tractors, després d’arribar a un acord amb els concessionaris de tractors, i la remodelació del Recinte Firal en una aposta professional de futur, suposaran un canvi d’ubicació per a entre el 80 i el 85% dels expositors, ha manifestat el director, Xavier Roure.
D’altra banda, el director ha posat en valor l’acceptació d’aquests canvis per la majoria dels expositors, unes modificacions que passen per utilitzar per a exposició la zona posterior als pavellons firals –amb una superfície de 19.000 m2 bruts i on es localitzaran els concessionaris de tractors i la maquinària agrícola–, una nova distribució dels pavellons firals i el trasllat de les firmes d’alimentació i productes de proximitat a l’exterior.
Roure ha continuat dient que aquestes variacions suposen “punts positius i de millora” que els expositors “estan acollint bé” i ha afegit que el departament comercial de la Fira ja compta amb inscripcions per a la 150 Fira de Sant Josep.