- ‘Som Mollerussa’, que compta amb suport logístic de l’Ajuntament, neix amb l’objectiu de continuar donant servei a la comunitat
Mollerussa compta amb una nova associació. Es tracta de Som Mollerussa, una entitat que té per objectiu fomentar el voluntariat de servei a la comunitat i promoure la participació ciutadana. La formen una trentena de membres però la voluntat és que aquesta xifra vagi en augment després de la seva presentació pública avui a l’Ajuntament de Mollerussa per part de l’alcalde de la ciutat, Marc Solsona; la regidora d’Acció Social i Ciutadania, Anna Carné; i la presidenta de la nova entitat, Jenifer Forns.
Solsona ha indicat que l’Ajuntament, el qual presta suport amb la cessió de la seu social ubicada a l’Oficina Jove i també fent acompanyament logístic, té ara amb l’associació una interlocutora per promoure programes de voluntariat de caire transversal i participatiu. Per la seva part, Anna Carné ha destacat la necessitat de fomentat no només la responsabilitat dels ens públics sinó també de la societat en general a l’hora de tenir cura dels més vulnerables. Jennifer Forns, qui ha dit que el logo escollit reflecteix la voluntat d’arrelament a la ciutat a través d’un dels seus referents com és el canal, ha explicat que ja s’ha començat a treballar per crear una borsa de voluntariat i generar accions que fomentin la participació.
Som Mollerussa té l’embrió en el servei Ajude(M)ollerussa que l’Ajuntament va activar el 14 de març amb voluntat d’obrir un canal per afavorir l’assistència a les persones vulnerables, ja fossin persones o col·lectius de risc, arran del confinament decretat per frenar la Covid19. Per tal de canalitzar les demandes que poguessin sortir, des del consistori es va fer una crida per reunir a les persones interessades en fer aquestes tasques de voluntariat, una crida que va aconseguir mobilitzar-ne una seixantena. La meitat d’aquestes són les que ara s’han constituït com a associació amb la voluntat de seguir donant servei a la comunitat fent voluntariat.
Val a dir que després de 8 mesos de funcionament de l’Ajude(M)ollerussa a través del telèfon 676 289 571, s’han rebut 610 trucades, les quals han originat 578 tasques, bàsicament per la compra d’aliments o medicaments o tenir cura d’animals de companyia, entre altres, segons ha explicat Cristina Cos, referent municipal del servei. Així mateix, des de l’Ajude(M)ollerussa s’han fet també 1136 trucades de seguiment a persones grans, unes trucades que se segueixen a dia d’avui amb l’objectiu d’arribar al gruix de les 2300 persones de més de 65 anys que viuen a Mollerussa. Així mateix, des d’aquest programa també es va activar un servei de repartiment d’àpats a domicili, a través del qual se’n va repartir 446, sobretot en els mesos de confinament domiciliari, i també es va activar un Servei de Suport al Dol amb teràpies individuals i també col·lectives, el qual actualment encara té 22 persones actives.