El ‘Saló del tractor’, novetat de la 141a Fira de Sant Josep de Mollerussa

Un ‘Saló del tractor’, amb un espai específic i diferenciat de la resta de l’exposició firal, serà una de les novetats de la 141 Fira de Sant Josep de Mollerussa, segons ha explicat aquest matí el president de Fira de Mollerussa i alcalde de la capital del Pla d’Urgell, Marc Solsona, durant l’acte de presentació del calendari de l’ens firal per a l’any 2013 als mitjans de comunicació de Lleida.

Aquest saló, que es localitzaria al Camí de Belianes i ocuparia uns 3.900 m2 de superfície bruta ocupada, donarà cabuda a uns 15 expositors la major part dels quals corresponen a concessionaris de tractors i recol•lectores. Aquesta iniciativa, va continuar Solsona, respon a dues qüestions. Així, d’una banda es donaria resposta al plantejament fet l’any passat per aquest col•lectiu d’expositors de participar de forma biennal al certamen i, d’altra, es tractaria de “potenciar aquest sector, anant sectoritzant la fira i buscant espais d’especialització”.

Conveni amb FEMEL per a la participació a la fira fins el 2015

L’alcalde de Mollerussa s’ha referit també a l’acord entre l’ens firal i les organitzacions APRICMA (Associació Provincial de la Indústria i Comerç de la Maquinària Agrícola) i el Gremi de Marquistes i Tallers de Reparacions i Venda de Vehicles Automòbils de Lleida i Província), totes dues dins de FEMEL (Federació d’Empreses Metal•lúrgiques de la província de Lleida), per a la participació dels seus associats i expositors a Fira de Sant Josep en les tres properes edicions. Aquest conveni afectaria actualment una quarantena de firmes expositores, la major part d’ells productors de maquinària agrícola i ubicats al Recinte Exterior tot i que també n’hi hauria alguns localitzats als Pavellons Firals.

En la seva intervenció, Solsona ha fet una especial incidència en la importància de l’especialització dels certàmens firals, especialment de la Fira de Sant Josep com a La Fira Catalana de la Maquinària Agrícola. En aquest sentit, el president de Fira de Mollerussa ha demanat explícitament el suport i la implicació de les administracions en la definició comuna i estratègica de les fires de capçalera.

L’acte ha comptat també amb el director de l’ens firal, Poldo Segarra, així com amb d’altres autoritats firals i locals.

Canvis en la comunicació exterior

El director de Fira de Mollerussa ha parlat de canvis en la comunicació exterior de l’ens firal adreçats a obtenir una marca firal reconeixible que transmeti professionalitat, experiència i productes de qualitat.

En aquesta línia, s’han presentat aquest matí els cartells de les set fires programades per a aquest any 2013, calendari que s’iniciarà amb la 141 Fira de Sant Josep del 16 al 19 de març.

D’altra banda, Segarra ha afegit que aquest any i des de l’ens firal s’engegaran una sèrie d’accions de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) dirigides a recolzar empreses i emprenedors, i “d’ajut dins el mercat laboral per totes aquelles persones que busquin feina”. Per portar a terme aquestes accions es comptarà, va informar, amb la col•laboració de centres de formació com La Salle o l’IES Agrària Mollerussa”.

Durant l’acte s’ha fet també un balanç del 2012, any que es van organitzar set certàmens firals, amb un registre de gairebé 450 expositors sense comptabilitzar els participar del Concurs de Pintura ni els de la Mollerussa Lan Party, una estimació de 225.000 visitants i unes xifres de volum de negoci pel que feia al sector automobilístic de 5,5 milions d’euros.

 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca