L’alcalde de la capital del Pla d’Urgell i president de Fira de Mollerussa, Marc Solsona, i el president de l’Associació Provincial d’Empreses d’Automoció (APEA), Xavier Freixes, han signat aquest matí un acord entre ambdues entitats mitjançant el qual s’estableix un marc de col·laboració per als dos pròxims anys pel que fa al Saló de l’Automòbil de la Fira de Sant Josep. L’acte ha comptat també amb l’assistència del director de l’ens firal, Xavier Roure, i de la secretària executiva d’APEA, Pilar Gallart.
Solsona ha parlat del Saló de l’Automòbil com un apartat molt potent i consolidat, amb uns registres d’èxit pel que fa al volum de negoci, el qual l’any passat va pujar a 285 cotxes venuts, xifra que va representar el 3,6% de les vendes registrades a la demarcació de Lleida durant tot l’any 2019, segons les dades que ha detallat el màxim representant d’APEA, qui ha manifestat que l’any passat el nombre de vehicles i tot terrenys venuts a la província de Lleida va ser de 7.952 unitats.
L’alcalde ha afegit també que l’acte d’avui formalitza i dona visibilitat a l’aliança entre les dues entitats, alhora que ha afegit que es tracta d’un acord de fidelització en tenir una durabilitat de dos anys i que servirà així mateix per aprofitar els canals mutus de les dues entitats per difondre els certàmens de Mollerussa.
Per part de l’associació, el conveni signat avui inclou compromisos d’assessorament i col·laboració a nivell organitzatiu així com proposar activitats de diferent índole al certamen i promocionar la participació dels seus associats alhora que difondre entre aquests els esdeveniments organitzats per l’ens firal, segons ha explicat Freixas, qui ha posat en valor la importància de la signatura.
El Saló de l’Automòbil, un bon lloc per assessorar-se a l’hora de comprar-se un vehicle
Durant les seves intervencions davant els mitjans de comunicació, tant Solsona com a Freixas han apuntat el Saló de l’Automòbil com un bon lloc perquè els interessats en adquirir un vehicle es deixin assessorar pels professionals de les firmes participants davant la incertesa actual en aspectes com els diferents combustibles.
Freixes ha afegit també que el Saló de l’Automòbil és una cita esperada, esdevé “la primera del sector a Catalunya de l’any” i un saló que la gent espera per anar a comprar.
Sobre la baixada de l’1’54% de les vendes a Lleida en vehicles l’any 2019, Freixas ha dit que Lleida va ser la demarcació que menys va baixar de Catalunya, on la mitja es va situar en un 6,28% respecte de l’any anterior.
Pel que fa al conveni d’avui Fira de Mollerussa es compromet per la seva banda en facilitar la participació -mitjançant campanyes de promoció- dels associats d’APEA en la Fira de Sant Josep, col·lectiu que representa una vintena d’expositors dels quals la major part exposen al Saló de l’Automòbil si bé també hi ha alguns que ho fan al Recinte Exterior. Així mateix, l’ens firal es marca també al pacte aconseguir els recursos necessaris per poder realitzar activitats organitzades conjuntament amb l’associació.