La iniciativa comptarà amb 20.000 metres quadrats d’exposició a l’aire lliure des de les 6 de la tarda a les 2 del matí amb propostes per a tots els públics
Mollerussa acollirà els propers 14 i 15 de juliol una nova cita popular que suma comerç, gastronomia i música. Es tracta de la JuliolFest, la nova proposta de dos dies, que neix de la mà de Mollerussa Comercial amb l’acompanyament de l’Ajuntament de Mollerussa i que tindrà lloc al parc municipal en horari de tarda-nit des de les 6 de la tarda fins les 2 del matí per seduir a diferents tipus de públic i amb entrada gratuita. Així ho han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i el president de Mollerussa Comercial, Àlex Català, els quals han indicat que s’aprofitarà el marc de la Fira de Sant Josep per fer promoció d’aquesta iniciativa, a mig camí entre el mercat i el festival, que vol convertir-se en un referent a les terres de Lleida pel seu format.
Solsona ha dit que la nova iniciativa comercial “busca singularitat, creativitat, valor afegit i aportar diferents alternatives” per projectar Mollerussa arreu. “És una molt bona idea i esperem consolidar-la com un nou esdeveniment comercial, cultural, musical i gastronòmic en un format singular i en un entorn a l’aire lliure”, ha afegit. Per la seva part, Àlex Català, ha dit que “hi ha una molt bona acollida per part dels comerciants de la ciutat” per la qual cosa s’espera superar la previsió de la quarantena d’establiments que en un principi s’havia pensat. En aquest sentit, ha afegit que alguns comerciants, per exemple del sector de l’alimentació, que no tenen un encaix clar en l’Open Night que enguany celebrarà la sisena edició, síoque el tindran en aquest nou format.
La iniciativa, que comptarà amb 20.000 quadrats d’exposició a l’aire lliure amb una decoració vintage, formarà part del cicle de Les 4 llunes i inclourà, entre altres actuacions musicals de diferents DJ’s, el concert del grup Wednesday Lips la nit del dissabte. A més per al públic infantil, s’ha previst una zona específica amb un rocòdrom, tallers de maquillatge, desfilades de roba i fins i tot un taller de cuina amb anglès, entre altres propostes.
Concurs d’Instagramers, sorteig d’un viatge a Nova York i masterclass de Joel Castanyé
Un altre dels atractius del festival serà un concurs d’Instragramers, el premi del qual serà un viatge a Nova York per aquell que, mitjançant acreditació digital, aconsegueixi fer venir més seguidors al JuliolFest. També se sortejarà un altre viatge a Nova York entre el públic en general que faci una compra durant el festival. A banda, d’aquest concurs, Català també ha explicat que s’està treballant per poder organitzar també un concurs de Dj’s i de grups emergents
Així mateix, també està prevista una Masterclass Gastronòmica a càrrec del cuiner guanyador d’una Estrella Michelin, Joel Castanyé, entre altres atractius d’aquesta nova proposta nascuda amb la voluntat de potenciar l’activitat comercial de la ciutat amb un aparador atractiu a l’aire lliure, el qual estarà decorat específicament i comptarà amb zona wi-fi.
Català també ha explicat que hi ha la previsió de contractar un servei d’autocar gratuït que pugui recollir persones interessades en assistir a l’esdeveniment en diferents punts de la comarca. En aquest sentit, també ha afegit que per aquest públic en concret s’oferiran preus especials en l’allotjament en un establiment de la ciutat, també associat a l’entitat.
Un altre dels incentius serà el repartiment d’un talonari de descomptes a aplicar en diferents comerços participants a partir dels 15 de juliol entre les persones que facin alguna despesa en el marc del JuliolFest. Així mateix, Català també ha explicat que l’Associació de Dones contra el Càncer seran les encarregades de vendre els vasos que s’hauran de fer servir durant el festival i que part de la recaptació que s’aconsegueixi amb aquesta venda serà a benefici de l’entitat.