Mollerussa E-Vents, la darrera aposta de Fira de Mollerussa, ja està en marxa. L’ens firal ha presentat aquest matí les principals línies que defineixen l’innovador certamen que obrirà portes el cap de setmana del 25 al 27 de novembre amb un horari de tarda-nit, adreçat al sector d’esdeveniments i amb l’objectiu de donar un pas més enllà en el concepte de fira tradicional, barrejant la part expositiva amb una de demostrativa, amb activitats que permetin al visitant interactuar i aportin dinamisme al certamen.
En paraules del director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, Mollerussa E-Vents està pensada perquè “en el mateix espai es pugui exposar productes o serveis i alhora provar-los mitjançant demostracions, tastos, desfilades, etc.”
Un dels aspectes diferenciadors serà l’horari de visita del Recinte, el qual obrirà a les 5 de la tarda i fins a les 2 de la matinada, en el cas de divendres i dissabte, mentre que diumenge es tancarà a les 10 de la nit. Sobre aquest tema, el director ha afegit que si bé en un principi el projecte només incloïa les nits de divendres i dissabte, finalment s’ha optat per allargar la proposta al diumenge davant la demanda en aquest sentit per part dels expositors que ja han reservat el seu espai per participar-hi.
El nou certamen, que finalment serà d’entrada gratuïta, tindrà la seva entrada pel Pavelló Verd on es localitzarà el guarda-roba i un Photocall, mentre que el certamen pròpiament dit es trobarà al Pavelló Pla d’Urgell, el qual estarà distribuït en quatre espais: l’expositiu, el d’activitats, el gastronòmic i l’espai Kids.
Segarra s’ha referit també a l’estètica del certamen, amb un muntatge i disseny diferents pel que fa als estands –els quals estaran fets a base de caixes de cartró –, la qual cosa li concedeix d’una banda una uniformitat de colors i, d’altra, adaptabilitat als diferents espais concebuts depenent del producte o servei.
L’espai expositiu, que ocuparà la part central del Pavelló, estarà adreçat a mostrar els productes i acollirà expositors de diferents sectors: moda –home-dona, infantil, núvies i complements –; estètica, perruqueria, serveis i imatge personal; restauració, càtering, rebosteria…, i serveis i altres amb productes complementaris –agències de viatges, mobiliari per a la llar, organitzadors d’esdeveniments i lloguers d’instal·lacions, entre altres –.
Pel que fa al segon espai firal, el d’activitats, estarà adreçat a la mostra en passarel·la dels productes dels expositors. Desfilades de moda i actuacions seran els principals protagonistes d’aquest espai que serà utilitzat tant en l’horari infantil com en l’horari nocturn.
Una altre dels grans atractius de l’innovador certamen serà l’espai gastronòmic, destinat a fer petits tastos o degustacions del tipus de restauració que ofereixen segons els esdeveniments. Segons ha explicat el director, s’han definit dos tipus de degustacions, una més senzilla a un preu popular, i l’altra més elaborada. També, ha assenyalat, es duran a terme tastos de diferents tipus de begudes.
Per últim, l’espai Kids acollirà demostracions de firmes participants dedicades a celebracions infantils, des d’actuacions a instal·lacions per a menuts o degustacions per a festes infantils.
Durant l’acte d’aquest matí, Segarra ha manifestat la voluntat d’oferir un certamen dinàmic que “combini l’espai d’exposició alhora que es duguin a terme simultàniament activitats en els diferents espais”.
En aquest sentit i segons la temàtica, ha afegit, les activitats es distribuiran segons unes franges horàries. Així, de les 5 a les 8 de la tarda les propostes estaran adreçades a la canalla amb desfilades de roba infantil, tastos de menjar per a festes per als més petits i, fins i tot, alguna sessió musical; mentre que de les 8 del vespre fins a les 11 de la nit es desenvoluparan degustacions dels diferents expositors de restauració, i de les 11 de la nit a les 2 de la matinada, prendran protagonisme les desfilades, actuacions o els tastos de beure, entre altres.