- ArtPla ja ocupa part dels baixos de l’edifici i l’Ajuntament està treballant ja en la licitació de la zona de bucs d’assaig per als músics
- El projecte gràfic i la senyalística dels espais és obra dels estudiants del Cicle de Grau Superior de Gràfica Publicitària de l’Escola d’Art Ondara
Cal Duch de Mollerussa ja comença a funcionar com a espai de creació artística amb una primera entitat resident com és ArtPla, que ocupa part dels baixos de l’edifici, i la previsió és que enguany ja es pugui adaptar un altre espai com a bucs d’assaig pels diferents grups musicals vinculats a l’entitat Pla Sonor, un cop finalitzi el procés de licitació de l’equipament que ja s’està treballant. Així ho ha explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat de la regidora de Joventut, Raquel Pueyo, en la presentació de la que serà la imatge del complex, una imatge ideada per l’alumnat del Cicle de Grau Superior de Gràfica Publicitària de l’Escola d’Art Ondara en el marc d’un projecte pilot per afavorir un entorn real de pràctiques per a clients reals, segons ha explicat el director del centre, Xavier Brufau.
L’alcalde ha indicat que l’equipament ha de funcionar com un punt de trobada artístic vinculat a iniciatives juvenils i emmarcat en un concepte de creativitat i de col·laboració entre entitats, un concepte que l’alumnat de l’Escola d’Art Ondara “ha sabut llegir molt bé i que des de l’Ajuntament assumirem per fer-lo realitat”. “Cal Duch vol ser un espai de creació que tingui vida”, ha indicat el primer edil. En aquest sentit, la regidora de Joventut ha remarcat que a mesura que es vagi incorporant les diferents entitats s’aniran adaptant els espais per donar sortida a un projecte “que no només és fruit d’una voluntat política sinó que neix d’una voluntat real de la ciutadania”.
La Xulia Nieto en representació de l’equip de treball, acompanyada de la professora Ariadna Bros ha estat l’encarregada d’explicar el projecte que se centra en el disseny de l’imagotip, el qual simula un punt de trobada amb les inicials C i D del nom de l’equipament. L’encàrrec també inclou l’adaptació d’aquest imagotip a la senyalització dels espais interiors amb diferents pictogrames així com als diferents elements exteriors a través de teles microperforades. També s’ha dissenyat la imatge de la papereria i dels elements de marxandatge que es poden generar en l’ús de l’equipament.