• Matoll n’elabora mil litres per encàrrec de l’Ajuntament per vendre ciutat i amb una etiqueta dissenyada per l’artista local Sergi Gaya
El Pavelló Pla d’Urgell és escenari avui del primer Festival Birramoll de Mollerussa que neix amb la voluntat d’oferir alternatives d’oci a la ciutat que combinin producte de proximitat com la cervesa i la música de grups locals. Aquesta primera edició, que ha estat molt ben acollida pel públic, ha tingut també un atractiu més com és el de poder tastar la cervesa que duu el nom de la ciutat La Matoll&Mollerussa, elaborada per la cervesera de Belianes Matoll per encàrrec de l’Ajuntament. Se n’han fet mil litres, la meitat envasats en ampolla i l’altra meitat en barril.
Es tracta d’una cervesa lleugera en boca amb una amargor seca i mig persistent que la converteixen en una cervesa de 5,5% d’alcohol “amable, fàcil i de trago llarg però amb personalitat i distinció”, segons les notes de tast de Matoll, que l’ha elaborada amb aigua del Canal d’Urgell amb els tractaments químics necessaris amb l’objectiu de fer un producte identitari que s’ha complementat amb els tocs afruitats de la terra. El disseny de l’etiqueta de l’ampolla ha anat a càrrec de l’artista local Sergi Gaya, el qual ha utilitzat la M del logo de la ciutat en diferents colors per representar la varietat de tipus de gent que pot consumir el producte.
El primer Festival Birramoll, nascut de la col·laboració encetada l’any passat amb Birra i Mots, la proposta feta des de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila per maridar cervesa i literatura, ha comptat també amb el protagonisme a la música de cuina local de la mà dels grups Walkin Roots, Kapritxo i Sonotone. L’Agrupament Escolta Cal Met, han estat els encarregats de l’elaboració i venda d’entrepans de llonganissa, i el Jovent de Mollerussa, de portar la barra, on la cervesa estrella és la de nova creació juntament amb totes les altres de la firma Matoll, que es poden consumir amb un vas específic dissenyat per l’ocasió.